image description

Typiske spørgsmål

Herunder finder du de spørgsmål vi oftest får stillet hos Vindstød. Vi beder dig venligst kigge dem igennem, før du benytter kontaktformularen.

Når du tilmelder dig Vindstød er du bundet i 6 måneder. Det hænger sammen med, at du ved fastprisaftale fastlåser din pris i 6 måneder. Du kan, når bindingen er udløbet, opsige din aftale med 1 måneds varsel til udgangen af en måned. 

Hvis du ønsker at opsige din aftale, kan du blot sende en mail til kundeservice@vindstoed.dk, hvor du tydeligt skriver, at du ønsker at opsige dit abonnement. Husk at anføre dit kundenummer.

Herefter modtager du bekræftelse fra Vindstød på din opsigelse. Der kan gå op til 2 arbejdsdage til du modtager svar fra Vindstød, da opsigelsen skal iværksættes.

Ved skifte til Vindstød er der ingen ændringer i din måde at aflæse strøm på. Det er forskelligt fra område til område, om der er opsat timeaflæste målere.

Elselskabet er den virksomhed, der sælger strøm til dig. Elselskabet sender regning til dig udfra dit forbrug og sørger for, at din strøm indkøbes. Det er frit for forbrugerne i Danmark at vælge elselskab.

Netselskabet er den virksomhed, der transporterer strømmen til din adresse. Det er kort fortalt dem, der har ansvaret for, at der er strøm i din stikkontakt. Evt. kabelfejl o.l. udbedres af netselskabet.

Hvis du flytter, kan vi sørge for, at din aftale flytter med. Du skal blot give os besked om din flytning. Det kan du gøre på dit kontrolpanel eller ved at sende en mail til kundeservice@vindstoed.dk. Husk at skrive din nye adresse og hvornår du flytter ind der.

At skifte elselskab medfører ingen risiko for manglende levering. Du vil modtage strøm helt som normalt. Forskellen er, at når skiftet er gennemført, er det Vindstød, der sender din opkrævning til dig, da du nu modtager strøm fra vindmøllerne.

Hvis der er strømsvigt skyldes det med al sandsynlighed ikke Vindstød, da det er det lokale netselskab, der har ansvaret for at føre strømmen til din adresse. Derfor skal du ringe til dit lokale netselskab. Du kan finde telefonnummeret på dem her.

Du kan logge på dit kontrolpanel her.

Du kan se dine regninger, forbrug og anden information på dit kontrolpanel, men disse mailes også automatisk til dig eller opkræves via Betalingsservice, hvis du ønsker dette.

Elpriserne går op og ned. Med vores puljekøb har du varierende priser. Vi følger markedet dagligt og forsøger efter bedste evne, at købe lidt mere ind, når vi mener prisen er lav - og lidt mindre, når prisen er høj. Målet er at sikre en lav gennemsnitspris. Vi køber ind for alle kunder med puljekøb samlet og prisen meldes ud efter månedens udgang.

Elpriserne går op og ned og kan være svære at forudsige. Hvis du ønsker sikkerhed for din elpris, kan du med fordel indgå en fastprisaftale. Det sikrer dig mod prisstigninger i det næste halve år. Når det halve år er gået, kan du indgå en ny fastprisaftale.

Du vælger selv, om du ønsker at betale over betalingsservice, via netbank eller ved fremsendelse af faktura (pr. mail). For at begrænse vores miljøbelastning fremsender vi kun regninger pr. mail.

For at begrænse vores miljøbelastning fremsender vi kun regninger pr. mail. Du modtager regninger fra os hvert kvartal. Første gang i forbindelse med dit skifte til os.

Som elkunde har du et netselskab, der står for at transportere strømmen ud til dig, og et energiselskab, der sælger strømmen til dig. Derfor modtager du to regninger: En regning fra dit netselskab og en regning fra dit elselskab. Regningen fra netselskab er afgift for transport af strøm samt afgifter til staten. Regningen fra elselskabet er for dit forbrug.

Nej. Du fortsætter helt som normalt og udover, at det bliver vindstød der opkræver din regning for elforbruget, så er intet nyt. Den væsentligste forskel er, at du køber strøm fra Vindstød, der kun er baseret på danske vindmøller.

Du behøver ikke at kontakte dit nuværende elselskab. Det danske elmarked er indrettet sådan, at det gamle elselskab bliver orienteret automatisk, når en kunde skifter til et nyt selskab. Vi sørger også selv for at modtage information om dit forventede forbrug.

Ja, Vindstød giver 14 dages fortrydelsesret, hvor du uden omkostninger kan fortryde. Hvis du fortryder, skal du blot sende os en mail.

Nej, strømmen får du helt som du plejer.

Det afhænger lidt af, hvor hurtigt selve processen med at foretage skiftet sker. Vindstød udfører alt arbejdet.

Du kan typisk hjælpe ved at oplyse dit aftagernummer. Hvis du allerede er skiftet til os, men ikke har oplyst dit aftagernummer, kan du indtaste det på dit kontrolpanel. Hvis du ikke kan finde dit aftagernummer, så skal vi nok finde det for dig, men så kan skiftet tage lidt længere tid.

Oftest er skiftet gennemført på 2 måneder.

Du vil ikke opleve strømsvigt på grund af, at du skifter leverandør.

Ja, som udgangspunkt kan alle i Danmark kan skifte til Vindstød. Der kan være helt særlige forhold, der gør, at du ikke kan skifte, som som udgangspunkt er der ikke noget problem. 

Det koster ikke penge at skifte. Vindstød opkræver ikke gebyr i forbindelse med dit skifte og vores arbejde med at foretage skiftet sker gratis.

Når du vil skifte til Vindstød, klarer Vindstød det meste af arbejdet. Du skal blot udfylde registreringen på tilmeldingssiden. Her skal du oplyse navn og kontaktoplysninger. Det tager mindre end 1 minut at udfylde registreringen. Herefter igangsætter Vindstød selve processen og du bliver løbende orienteret om skiftet.


Hvad gør jeg, hvis jeg stadig har spørgsmål?

Skriv til os. Ca. 91% af alle spørgsmål sendt til os, besvares samme dag.

Dine informationer:


Vindstød A/S
Inge Lehmanns Gade 10, 6. sal
8000 Aarhus C.

kundeservice@vindstoed.dk